Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

onsdag 24 juni 2015

Midsommar och min andra Summer Fling

Midsommar blev ju rätt varm och solig ändå....och inget regn :-)
Härligt, äntligen kände jag doften av äppelblom och syren!

Det blev en midsommar med brännboll, massor av gott i mat- och dryckesväg, lekar på midsommarafton och dans på midsommardagen. Men framförallt, att jag fick umgås med familj och många, härliga vänner.
Nu är det jobb som gäller framöver, och förhoppningsvis, en del stickning också.

Jag gjorde klart min andra Summer Fling i helgen. Denna gången stickade jag också i bomull (Drops Paris från stashen), med lite modifieringar på mönstret.
Jag har faktiskt startat med en tredje, bara för att jag har garn kvar, och denna ska jag prova göra lite större.
Mönstret är egentligen gjort för lingarn, och detta skulle jag också vilja prova.
Perfekt att ta med på affären när man inte ska handla så mycket, eller tunga varor. Även på någon utflykt eller till stranden, för där ryms både stickningen, en bok, vattenflaska och något extra plagg.

Det går ju även att leka med både restgarner, e.v ränder i struktur eller någon annan kreativ design.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar