Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

måndag 15 juni 2015

MKAL - Be with you

I Maj deltog jag i en MKAL, mönstret heter Be With You och designern är talangfulla Boo Knits.
Jag har stickat en del sjalar av Boo Knits tidigare, och vet att hennes mönster är både roliga och välskrivna, så även denna gång :-)
Jag har flera set kvar sedan förra årets Ocean Breeze, mitt val föll på ett vitt set, "White horses", från Solstice Yarns. Setet består av Changeling Silk Kid Mohair (silke, mohair, nylon) och Osiris (100% silke)
Vi var bjudna på bröllop den 30:e maj, och planen var att jag skulle hinna den klar tills dess, vitt passar dessutom till alla de klädval jag hade för högtidsdagen.

Det var en rolig stickning, jag använde naturligtvis pärlor (5/0 triangular crystal beads, silverlined) och det blev en underbar sjal i bra storlek!
Jag hann klart före bröllopet sista helgen i Maj, och det blåste lite så sjalen var perfekt att ha.

Jag kan tänka mig att sticka denna igen, möjligen med endast ett garn i relativt "solid" färg.
Som sagt, lämplig storlek och bra form!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar